Przejdź do treści

Marcin Gostkowski

Marcin Gostkowski (nauczyciel historii, instruktor klubu - archeologia eksperymentalna)

Marcin Gostkowski jest absolwentem archeologii na Uniwersytecie Warszawskim, historii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz Cywilizacji Śródziemnomorskiej na wydziale „Artes Liberales” również na Uniwersytecie Warszawskim. Aktualnie przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu historii krucjat.  

W 2011 studiował na Uniwersytecie w Granadzie. W latach 2008-2015 brał udział w badaniach archeologicznych m.in. w Rezydencji Królewskiej w Wilanowie, Łazienkach Królewskich i na Placu Piłsudzkiego w Warszawie. Uczestniczył w pracach terenowych w: Gruzji, Armenii, Hiszpanii, Francji, Libanie na Cyprze i Ukrainie. Biegle posługuje się językiem hiszpańskim, angielskim oraz komunikatywnie rosyjskim, włoskim i francuskim. 

 Współzałożyciel grupy rekonstrukcji historycznej Arkona oraz  projektu Pozytywnie Historyczni. W ramach ich działalności, wielokrotnie organizował: festiwale średniowieczne i lekcje żywej historii, mające na celu popularyzację wiedzy na temat wczesnego średniowiecza. Przez dziesięć lat działalności grupy nawiązał współpracę z muzeami archeologicznymi z Norwegii, Szwecji, Danii i Niemiec oraz ośrodkami kulturalnymi i muzealnymi z całej Polski.

Członek Organizacji studenckiej ESN UKSW uczestnik programu „Mentor” i członek sekcji kulturalnej „Coolturka” na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego.  Wiceprezes studenckiego koła Kontaktów Świata Antycznego z Barbaricum „Extraneum”, członek Koła Naukowego Archeologii Średniowiecza „KNAŚ” i Studenckiego Koła Nowoczesnych Metod Prospekcji i Dokumentacji Archeologicznej Wod.o.lot na Uniwersytecie Warszawskim. Jest aktywnym uczestnikiem krajowych i międzynarodowych konferencji oraz publikuje i recenzuje artykuły w czasopismach naukowych.

Prywatnie od wielu lat gra na perkusji w zespołach rockowych i jest instruktorem teatru amatorskiego.

Marcin Gostkowski jest pasjonatem historii, olbrzymią satysfakcje przynosi mu dzielenie się swoimi zainteresowaniami z najmłodszymi. Dzięki temu zmienia się jakość i charakter przyswajanej przez nie wiedzy. Zajęcia te pokazują, że historię można badać różnymi kategoriami źródeł współpracując ze światem akademickim na każdym etapie nauczania. Rozwija to umiejętności absolwentów szkół podstawowych, które są niezbędne w dalszej edukacji, a w efekcie w pracy zawodowej.